Algemene voorwaarden
Artikel 1. Definities
1.1. COHOS: de eenmanszaak COHOS, statutair gevestigd te Hendrik-Ido-Ambacht en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder dossiernummer 91041945.
1.2 Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die met COHOS een overeenkomst is aangegaan.
1.3. Onder ‘algemene voorwaarden’ wordt verstaan: het geheel van de bepalingen als hierna opgenomen.
1.4. Diensten: alle diensten die COHOS voor de klant uitvoert. Hieronder wordt onder andere verstaan, doch niet uitsluitend: het bieden van ondersteuning aan ondernemers door middel van office support bestaande administratie, websitebeheer, e-mailbeheer, social media beheer, social media advertenties, projectmanagement, coördineren evenementen, het maken van planningen en het schrijven van blogartikelen en nieuwsbrieven.
1.5. Overeenkomst: de overeenkomst tussen COHOS en klant krachtens welke COHOS de dienst zal uitvoeren.
1.6. Informatie: alle gegevens afkomstig van klant.
1.7. Schriftelijk: per brief, e-mail en digitale berichtgeving.
1.8. Advies: het resultaat van de werkzaamheden van COHOS.
1.9. Vertrouwelijke informatie: alle financiële-, zakelijke en persoonsgegevens die door de klant en/of COHOS worden ingevoerd, verwerkt en opgeslagen.
1.10. website: www.cohos.nl
Artikel 2. Toepasselijkheid
2.1. De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door COHOS aanbiedingen, uitgebrachte offertes, gesloten overeenkomsten, verrichte diensten, overige verrichte handelingen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
2.2. Door ondertekening van een overeenkomst of opdrachtbevestiging dan wel een akkoord via de e-mail, verklaart de klant dat hij kennis heeft genomen van deze algemene voorwaarden van COHOS en dat hij met deze voorwaarden akkoord gaat.
2.3. In geval van strijdigheid tussen de algemene voorwaarden en gemaakte afspraken in een overeenkomst dan prevaleren de bepalingen uit de overeenkomst.
2.4. De voorwaarden zijn tevens van toepassing op handelingen van derden en/of leveranciers die door COHOS zijn ingehuurd betreffende het uitvoeren van de levering of dienst.
2.5. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant wordt door in gebruik name van deze algemene voorwaarden verworpen.
Artikel 4. Offertes en aanbiedingen
3.1. Offertes van COHOS zijn geldig voor de in de offerte aangegeven termijn. Indien er geen termijn is aangegeven, is de offerte geldig tot 10 dagen na de datum waarop de offerte is uitgebracht. Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.
3.2. COHOS zal in de offerte aangeven welke diensten worden aangeboden en welke bedragen de klant verschuldigd is bij de aanvaarding van de offerte. De in de offerte genoemde prijzen gelden voor de in de offerte genoemde periode, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders afgesproken. In de offerte staat tevens de overeengekomen prijs van de gekozen dienst/product dan wel het gebruikelijke uurtarief van COHOS met een vooraf geschat aantal uren/tarief.
3.3. De in de offerte genoemde prijzen gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.
3.4. Afspraken over deadlines worden in de offerte schriftelijk overeenkomsten. Indien levering door COHOS afhangt van feedback of input van de klant, is COHOS nimmer aansprakelijk voor vertraging tijdens het uitvoeren van de opdracht. COHOS is dan gerechtigd de deadline eenzijdig te verschuiven. Tevens is het de verantwoordelijkheid van de klant om COHOS van voldoende opdrachten te voorzien om aan de in de offerte opgenomen uren te kunnen voldoen. Indien de klant te weinig opdrachten heeft voor het in de offerte overeengekomen aantal uur, is de klant verplicht de overeengekomen uren aan COHOS uit te betalen, ook als hiervoor niet gewerkt is.
3.5. Indien blijkt dat de bij de aanvraag of overeenkomst door de klant verstrekte gegevens onjuist waren, heeft COHOS het recht de betreffende prijzen en andere voorwaarden aan te passen.
3.6. COHOS behoudt zich het recht voor om een aanbetaling van 50% aan de klant te factureren alvorens zij de opdracht gaat uitvoeren.
3.7. Alle door COHOS gecommuniceerde prijzen zijn bedragen in euro’s, exclusief btw en overige vastgestelde heffingen en/of retributies en kosten van derden voor advies tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven.
3.8. De klant is gehouden tot betaling van de reiskosten welke door COHOS worden gemaakt ten behoeve van het uitvoeren van haar diensten. De vergoeding bedraagt €0,21 excl. btw per kilometer. Reisuren worden tevens in rekening gebracht bij een langere reistijd van 30 minuten.
3.9. COHOS behoudt zicht het recht om prijzen tussentijds te wijzigen. Indien de prijzen van aangeboden producten stijgen na totstandkoming van de overeenkomst, dan is klant gerechtigd de overeenkomst te annuleren per de datum dat de prijsverhoging ingaat. Prijsverhogingen ten gevolge van een wettelijke regeling of bepaling zijn hierbij uitgesloten.
3.10. COHOS is niet aansprakelijk en/of verantwoordelijk voor fouten in de offerte wanneer de klant redelijkerwijs kon begrijpen dat de offerte, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing, verschrijving of typefout bevat.
3.11. Indien zich wijzigingen voordoen met betrekking tot de omstandigheden waarop COHOS zich heeft gebaseerd bij het uitbrengen van bedoelde offerte, aanbod of welke overeenkomst dan ook, dan is COHOS bevoegd deze wijzigingen te wijzigen in de uitvoering van de overeenkomst dan wel de prijzen aan te passen.
3.12. De tarieven voor de diensten van COHOS die schriftelijk zijn overeengekomen, zijn exclusief BTW, tenzij anders vermeld.
Artikel 4. Overeenkomst en meerwerk
4.1. Een overeenkomst komt tot stand vanaf het moment dat de klant op enigerlei wijze een mededeling aan COHOS verricht inhoudende de aanvaarding van een offerte of een aanbieding.
4.2. Na het tot stand komen van een overeenkomst kan deze enkel met wederzijdse goedkeuring worden gewijzigd.
4.3. Na het tot stand komen van een overeenkomst, zal COHOS binnen bekwame tijd overgaan tot uitvoering van de diensten.
4.4. COHOS heeft het recht bepaalde dienstverlenging uit te laten voeren door derden zonder dat zij de klant daarvan op de hoogte dient te stellen. Indien door de uitvoering van de dienstverlening door derden meerkosten worden gemaakt zullen deze na overleg aan de klant worden doorberekend.
4.5. Wijzigingen in de oorspronkelijke gesloten overeenkomst tussen de klant en COHOS zijn pas geldig vanaf het moment dat de wijzigingen middels een aanvullende of gewijzigde schriftelijke overeenkomst door beide partijen zijn aanvaard.
4.6. Indien de klant een overeenkomst met COHOS wenst te ontbinden of annuleren komt hem dit recht enkel toe indien hij bij ontbinding van de overeenkomst overgaat tot vergoeding van de tot dan toe verrichte werkzaamheden of ingeval van annulering 30 procent van het in de opdrachtbevestiging overeengekomen honorarium.
4.7. Indien COHOS, door omstandigheden ten tijde van de offerte of de opdrachtbevestiging onbekend, meer werk moet verrichten dan overeengekomen is in de offerte of opdrachtbevestiging, is COHOS gerechtigd de daaruit voortvloeiende meerkosten aan klant in rekening te brengen. Indien klant bezwaar heeft tegen de meerkosten die COHOS in rekening wenst te brengen, heeft de klant het recht het nog niet uitgevoerde gedeelte van de opdracht te annuleren waarbij de klant gehouden is het tot dusver door COHOS uitgevoerde werk te vergoeden.
4.8. Wijzigingen in een oorspronkelijke opdracht door toedoen van de klant kan de overeengekomen tijdsplanning en de kosten voor uitvoering beïnvloeden. De meerkosten die het gevolg zijn van wijzigingen in de oorspronkelijke opdracht door de klant zijn voor rekening van de klant. COHOS zal voor zover dit binnen haar mogelijkheden ligt, voorafgaand aan de werkzaamheden een opgave doen van de meerkosten.
Artikel 5. Rechten en verplichtingen voor COHOS
5.1. COHOS garandeert dat de haar verstrekte opdracht naar beste kunnen wordt uitgevoerd, onder toepassing van voldoende zorgvuldigheid en vakmanschap.
5.2. COHOS spant zicht in om de gegevens die COHOS voor de klant opslaat zodanig te beveiligen dat deze gegevens niet beschikbaar zijn voor onbevoegde personen.
5.3. Bij kenbaar gemaakte klachten van de klant over de geleverde diensten en/of producten dienst COHOS met de klant in overleg te treden over een voor beiden passende oplossing.
5.4. COHOS is gerechtigd om voor promotionele doeleinden zoals reviews de gegevens (naam, bedrijf en functie) van de klant te publiceren op de website van COHOS en/of overige promotionele uitingen van COHOS.
5.5. COHOS heeft in principe een online werklocatie en zal haar taken vanuit huis uitvoeren, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
5.6. COHOS streeft ernaar alle ondersteuning online te laten plaatsvinden. Indien er specifieke taken zijn die op locatie moeten worden uitgevoerd, zal dit in overleg tussen de klant en COHOS worden besproken en schriftelijk worden vastgelegd.
5.7. Voor het werken op locatie kunnen reiskosten en eventuele andere onkosten in rekening worden gebracht, tenzij anders overeengekomen.
5.8. COHOS is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van alle overeenkomst tussen de klant en COHOS tijdens de samenwerking of uit andere bron hebben verkregen. Informatie wordt als vertrouwelijk aangemerkt wanneer de door de andere partij is medegedeeld of als dit blijkt uit de maatstaven van redelijkheid en billijkheid.
Artikel 6. Rechten en verplichtingen voor de klant
6.1. De klant dient zich in beginsel te houden aan de in deze voorwaarden neergelegde bepalingen, tenzij anders is overeengekomen.
6.2. De klant dient COHOS te voorzien van alle juiste gegevens waarvan klant redelijkerwijs kan voorzien dat deze noodzakelijk zijn voor een juiste uitvoering van de overeenkomst. De klant is in ieder geval verplicht COHOS onverwijld op de hoogte te stellen, dan wel op de hoogte te stellen door een derde, van wijzigingen in persoonsgegevens, bedrijfsgegevens of overige informatie waar COHOS om verzoekt.
6.3. Indien in uitzondering op artikel 6.2. de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan COHOS zijn verstrekt, heeft COHOS het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten aan de klant in rekening te brengen.
6.4. De klant stelt COHOS steeds onverwijld schriftelijk op de hoogte van enige wijzigingen in naam, adres, email en desgevraagd, zijn/haar bankrekeningnummer.
6.5. Bij klachten over de door COHOS geleverde diensten en/of producten dient de klant deze klachten kenbaar te maken aan COHOS binnen 5 werkdagen na levering van de dienst. De klant vrijwaart COHOS één jaar na levering van alle juridische claims naar aanleiding van geleverde diensten en/of producten.
6.6. De klant dient zelf reservekopie te maken van alle materialen/gegevens al omschreven in artikel 6.2. die COHOS nodig heeft voor de uitvoering van de overeenkomst. Bij verlies van deze materialen/gegevens is COHOS niet aansprakelijk voor de daaruit voortvloeiende schade.
6.7. Wanneer COHOS inloggegevens aan de klant verstrekt dan is klant verantwoordelijk voor deze gegevens. COHOS is niet aansprakelijk voor misbruik of verlies van de inloggegevens en mag erop vertrouwen dat de klant degene is die inlogt door middel van de aan de klant verstrekte inloggegevens.
6.8. De klant is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die hij in het kader van alle overeenkomst tussen de klant en COHOS tijdens de samenwerking of uit andere bron hebben verkregen. Informatie wordt als vertrouwelijk aangemerkt wanneer de door de andere partij is medegedeeld of als dit blijkt uit de maatstaven van redelijkheid en billijkheid.
Artikel 7. Levering en levertijd
7.1. De door COHOS te hanteren leveringstermijn varieert per opdracht en wordt in overleg met klant vastgesteld. De door COHOS opgegeven startdatum begint na totstandkoming van de overeenkomst en na ontvangst van alle benodigde gegevens en/of materialen van de klant.
7.2. Een door COHOS vastgestelde leveringstermijn kan nimmer als fatale termijn beschouwd worden. Door het enkele overschrijden van een leveringstermijn raakt COHOS niet van rechtswege in verzuim.
7.3. Bij overschrijding van de levertermijn met meer dan 30 dagen, komt de klant de bevoegdheden tot ontbinding van de overeenkomst slechts toe indien COHOS, na een deugdelijke en zo gedetailleerd mogelijke schriftelijke ingebrekestelling waarbij een redelijke termijn gesteld wordt voor zuivering van de tekortkoming, toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van de wezenlijke verplichtingen ingevolge de overeenkomst.
7.4. De klant is gehouden datgene te doen wat nodig is om een tijdige levering door COHOS mogelijk te maken, onder meer door tijdig volledige, correcte- en duidelijke gegevens aan te leveren zoals bepaald in artikel 6.2.
7.5. Aan de leveringsplicht van COHOS zal, behoudens tegenbewijs, zijn voldaan zodra de door COHOS geleverde zaken een keer aan de klant zijn aangeboden.
Artikel 8. Betaling
8.1. De betalingsverplichting van de klant vangt aan op de dag waarop de overeenkomst tot stand komt.
8.2. Alle door COHOS verzonden facturen dienen door de klant binnen 14 dagen betaald te worden, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, COHOS is gerechtigd de in de offerte overeengekomen te werken uren vooraf in rekening te brengen.
8.3. Indien klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichting voldoet is de klant van rechtswege in verzuim zonder dat een nadere ingebrekestelling nodig is.
8.4. In geval van niet tijdige betaling kan COHOS besluiten haar werkzaamheden ‘on hold’ te zetten tot het moment van betaling. Indien een niet tijdige betaling regelmatig voorkomt, kan COHOS besluiten de opdracht eenzijdig te beëindigen.
8.5. Bij een niet tijdige betaling is de klant, naast het verschuldigde bedrag vermeerderd met de wettelijke (handels-)rente, gehouden tot betaling van de volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten welke ten minste 15% van het factuurbedrag met een minimum van €150,- excl. BTW bedragen en tevens de kosten voor juristen, advocaten, deurwaarden, incassobureau en de eventuele gerechtelijke procedure bij de rechtbank of het gerechtshof.
8.6. De vordering tot betaling is direct openbaar ingeval, de klant in staat van faillissement wordt verklaard, surseance van betaling aanvraagt, dan wel algeheel beslag op vermogensbestanddelen van de klant wordt gelegd, de klant overlijdt en voorts, indien deze in liquidatie treedt of wordt ontbonden.
8.7. In bovenstaande gevallen heeft COHOS voorts het recht uitvoering van de overeenkomst of enig nog niet uitgevoerde gedeelte daarvan zonder ingebrekestelling of rechtelijke interventie te beëindigen of op te schorten, zonder recht op vergoeding van schade voor klant die hierdoor mocht ontstaan.
8.8. De klant gaat ermee akkoord dat COHOS elektronisch factureert. Indien de klant een factuur per post wenst te ontvangen dan behoudt COHOS zich het recht om hiervoor meerkosten á €2,50 per factuur te berekenen.
8.9. De klant kan bezwaren tegen de door COHOS verzonden facturen uiterlijk binnen 7 dagen na factuurdatum schriftelijk aan COHOS kenbaar maken. Na ontvangst van het bezwaar zal COHOS een onderzoek instellen naar de juistheid van het factuurbedrag. Bezwaren tegen verzonden facturen schorten de betalingsverplichting van de klant niet op.
8.10. Alle door COHOS geleverde producten en diensten blijven eigendom van COHOS totdat alle door de klant verschuldigde bedragen aan COHOS zijn voldaan.
Artikel 9. Voorbehoud van eigendom & intellectueel eigendom
9.1. Alle rechten van intellectuele eigendom op alle in het kader van de diensten ontwikkelde of ter beschikking gestelde documenten, content, adviezen, offertes, onderzoeken, rapporten, strategieën alsmede voorbereidend materiaal daarvan berusten uitsluitend bij COHOS tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
9.2. De door COHOS geleverde diensten en/of producten mogen, gedeeltelijk of geheel nooit worden verveelvoudigd of worden doorverkocht, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
9.3. De inhoud van de website van COHOS waaronder doch niet uitsluitend: de teksten, afbeeldingen, vormgeving, merken en domeinnamen, zijn het eigendom van COHOS en worden beschermd door auteursrechten en intellectuele of industriële eigendomsrechten die onder het toepasselijk recht bestaan. Het is gebruikers van de website niet toegestaan om de website of enig gedeelte daarvan te verveelvoudigen dan wel ter beschikking te stellen zonder toestemming van COHOS.
9.4. Alle auteursrechten en intellectuele eigendommen door COHOS ontwikkelde voortbrengselen van de menselijke geest, zijn en blijven exclusieve eigendom.
9.5. COHOS is niet verantwoordelijk voor enig informatie content die de klant op de servers van COHOS plaatst. Indien die door klant geplaatste informatie/content op enige wijze inbreuk maakt op de rechten van derden of in strijd is met wet en regelgeving zal de klant COHOS vrijwaren van enige aanspraken op schadevergoeding die derden mochten doen gelden als gevolg van dit handelen van de klant.
9.6. Iedere handeling welke in strijd is met artikel 9.2. en artikel 9.3. wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht.
9.7. Bij inbreuk heeft COHOS recht op een vergoeding ter hoogte van tenminste twee maal de door het gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik zonder het recht op enige schadevergoeding te verliezen.
Artikel 10. Aansprakelijkheid
10.1. Iedere overeenkomst tussen COHOS en de klant is te typeren als een inspanningsovereenkomst. COHOS kan als gevolg nimmer aansprakelijk worden gesteld voor niet behaalde resultaten.
10.2. De klant is en blijft ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren van de handelingen zoals geadviseerd door COHOS.
10.3. Indien COHOS onverhoopt hetgeen bepaald in artikel 10.1. toch aansprakelijk wordt gesteld, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal 1 maal het bedrag van de voor die overeenkomst bedongen prijs (excl. BTW). Dit bedrag is niet hoger dan €200,- en in ieder geval te allen tijde beperkt tot maximaal het bedrag dat de verzekeraar in het betreffende geval aan COHOS uitkeert. Wanneer sprake is van een duurovereenkomst, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal het bedrag van de laatst betaalde factuur door klant.
10.4. In aanvulling op artikel 10.3. is COHOS dan alleen aansprakelijk voor directe schade. Onder directe schade dient men uitsluitend te verstaan:
- De redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van de ze voorwaarden;
- De eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van COHOS aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zover deze aan COHOS toegerekend kunnen worden;
- Redelijke kosten, gemaakte voorkoming of beperking van schade, voor zover de klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.
10.5. COHOS sluit iedere aansprakelijkheid uit voor indirecte schade die geleden wordt door het gebruik van door COHOS geleverde diensten en/of producten, met uitzondering van situaties waarin de schade te wijten is aan opzet aan de kant van COHOS.
10.6. COHOS is in ieder geval nimmer aansprakelijk voor; gevolgschade, schade door gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, gederfde winst en voor schade ontstaan door verlies van datagegevens bij het uitvoeren van de overeenkomst.
10.7. Klant vrijwaart COHOS voor alle aanspraken op schadevergoeding die derden mochten doen gelden ter zake van schade die op enigerlei wijze is ontstaan door het onrechtmatige, dan wel onzorgvuldig gebruik van de aan de klant geleverde producten en diensten van COHOS.
Artikel 11. Onderbreking van de diensten en overmacht
11.1. COHOS is niet gehouden aan haar verplichtingen uit de overeenkomst indien nakomen onmogelijk is geworden door overmacht, indien de overmacht gedurende een termijn van 60 dagen blijft voortbestaan, zijn beide partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden. Hetgeen reeds ingevolge de overeenkomst gepresteerd is, wordt dan naar verhouding afgerekend.
11.2. COHOS is bij haar activiteiten afhankelijk van de medewerking, diensten en leveranties van derden, waar COHOS weinig of geen invloed op kan uitoefenen. COHOS kan derhalve op geen enkele manier aansprakelijk gesteld worden voor welke schade dan ook voortkomend uit een situatie waarin de tekortkoming te wijten is aan een derde partij met wie COHOS een overeenkomst en/of opdrachtbevestiging is aangegaan.
11.3. Naast het bepaalde in 11.1. onder overmacht zeker te verstaan al het geen daaromtrent in wet en jurisprudentie is aangenomen.
11.4. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan elke van de wil van COHOS onafhankelijke omstandigheid- ook al was deze ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst reeds te voorzien- die nakoming van de overeenkomst blijven of tijdelijk verhindert waaronder doch niet uitsluitend wordt begrepen: werkstaking, bovenmatig ziekteverzuim van personeel van COHOS, transportmoeilijkheden, brand, epidemieën, pandemieën, overheidsmaatregelen, bedrijfsstoringen bij COHOS, wanprestatie door leveranciers van COHOS waardoor COHOS haar verplichtingen jegens de klant niet (meer) kan nakomen alsmede andere ernstige storingen in het bedrijf van COHOS of diens leveranciers.
11.5. Bij overmacht heeft COHOS ter keuze het recht om de termijn van de levering met de duur der overmacht te verlengen of de overeenkomst voor zover nog niet uitgevoerd te ontbinden zonder dat COHOS in welke vorm dan ook gehouden is tot voldoening van enige schadevergoeding behoudens krachtens het bepaalde in artikel 78 Boek 6 Burgerlijk Wetboek.
Artikel 12. Duur overeenkomst en beëindiging
12.1. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de offerte anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt.
12.2. Het recht van tussentijdse opzegging van de overeenkomst door klant is uitgesloten, onverminderd het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde.
12.3. Beide partijen, zowel klant als COHOS, komt de bevoegdheid tot ontbinding van de overeenkomst slechts toe indien de andere partij, na een deugdelijke en zo gedetailleerd mogelijke schriftelijke ingebrekestelling waarbij een redelijke termijn gesteld wordt voor zuivering van de tekortkoming, toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van de wezenlijke verplichtingen ingevolge van de overeenkomst.
12.4. In uitzondering op hetgeen bepaalde in artikel 8.3. kan COHOS de overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechtelijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk beëindigen indien zich dringende redenen voordoen, waaronder in ieder geval worden begrepen de gevallen waarin:
- Aan de klant (voorlopige) surseance van betaling wordt verleend;
- Ten aanzien van klant faillissement wordt aangevraagd of uitgesproken;
- Het vermoeden bestaat dat klant niet aan zijn of haar betalingsverplichting bij verlenging van de overeenkomst kan voldoen;
- Klant handelt in strijd met de openbare orde of de goede zeden, of enige uit de overeenkomst met COHOS voortvloeiende verplichting;
- Klant inbreuk maakt op rechten van derden
- Klant handelt in strijd met redelijke richtlijnen of aanwijzingen van COHOS;
- Klant niet reageert op correspondentie per e-mail, telefoon en/of schriftelijk wel al dan niet aangetekend schrijven;
12.5. COHOS zal wegens een beëindiging, zoals bepaald in artikel 12.4. nimmer tot enige schadevergoeding zijn gehouden.
12.6. Indien klant op het moment van de ontbinding als bedoeld in artikel 12.3 en 12.4 reeds prestaties ter uitvoering van de overeenkomst heeft ontvangen, zullen deze prestaties en de daarmee samenhangende betalingsverplichtingen geen voorwerp van ongedaan making zijn. Bedragen die COHOS vóór de ontbinding heeft gefactureerd in verband met hetgeen zij reeds ter uitvoering van de overeenkomst heeft verricht of geleverd, blijven met inachtneming van het in de vorige volzin bepaalde onverminderd verschuldigd en worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.
12.7. COHOS behoudt het recht om haar algemene voorwaarden te wijzigen, ook voor reeds bestaande overeenkomsten, indien COHOS overgaat tot wijziging van de voorwaarden, stelt zij klant hiervan op de hoogte. Het staat klant vervolgens vrij om de overeenkomst te ontbinden van het moment dat de nieuwe algemene voorwaarden gelding krijgen of tot ten hoogste 7 dagen na het inwerking treden van deze nieuwe algemene voorwaarden.
Artikel 13. Conformiteit
13.1. COHOS zal bij de uitvoering van de overeenkomst zoveel mogelijk het in de offerte overeengekomen beoogde resultaat nastreven. Indien naar oordeel van de klant de geleverde resultaten niet overeenkomen met het in de offerte overeengekomen beoogde resultaat, zullen de klant en COHOS in overleg treden om het geleverde alsnog aan de beoogde resultaten te voldoen.
13.2.In aanvulling op hetgeen bepaald in artikel 13.1. zullen de kosten voor het meerwerk als bedoeld in dat artikel overeenkomstig het normale tarief van COHOS worden gefactureerd aan de klant, tenzij de klant naar inziens van COHOS aannemelijk kan maken dat de afwijkingen in het resultaat te wijzen zijn aan de gebrekkige uitvoering van de overeenkomst aan de kant van COHOS.
13.3. Mocht vast komen te staan dat de gebrekkigheid van de door COHOS te leveren diensten en/of producten voor rekening komt van COHOS, heeft de klant geen recht op schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst, behoudens hetgeen bepaald in deze voorwaarden.
Artikel 14. Bijzondere bepalingen abonnementen COHOS
14.1. COHOS biedt verschillende abonnementen aan. De klant kan het abonnement via de e-mail aanvragen.
14.2. Het abonnement kan vanaf 4 uur per maand worden afgenomen. COHOS houdt vervolgens een urenregistratie bij. De klant kan COHOS ten allen tijde verzoeken om de urenregistratie aan de klant te overleggen.
14.3. De eerste maand geldt als proefperiode. Na deze proefperiode wordt het abonnement automatisch verlengd met de periode waarover het abonnement in eerste instantie is afgesloten, tenzij er tijdig wordt opgezegd met inachtneming van de opzegtermijn.
14.4. In geval van afsluiten van een abonnement gaat de klant ermee akkoord dat er maandelijks vooruit gefactureerd wordt betreffende het abonnement van de keuze van de klant.
14.5. Het abonnement heeft een minimale looptijd van 1 maand, tenzij anders aangegeven. Vervolgens kan er tegen elke einde van de maand worden opgezegd met inachtneming van de opzegtermijn van één maand.
14.6. Indien tijdens het abonnementsduur meer werkzaamheden dienen te worden uitgevoerd dan in eerste instantie binnen het abonnement is opgenomen, dan is COHOS gerechtigd meerwerk zoals genoemd in artikel 4.7. aan de klant te factureren.
Artikel 15. Overige bepalingen in toepasselijk recht
15.1. Indien enige bepaling van de algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen COHOS en de klant in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige c.q. vernietigde bepaling in acht worden genomen.
15.2. Indien de klant zijn opdracht bepalingen of voorwaarden opneemt de afwijken van, of niet voorkomen in deze voorwaarden zijn deze voor COHOS alleen bindend indien en voor zover deze voor COHOS alleen uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard. 15.3. Indien COHOS op eigen initiatief ten gunste van de klant afwijkt van de Algemene Voorwaarden, kunnen daar door de klant nimmer enige rechten aan ontleend worden.
15.4. Eventuele inkoop of andere voorwaarden van de klant zijn niet van toepassing.
15.5. Rechten en plichten voortvloeiende uit een overeenkomst kunnen slechts door de klant op een derden worden overgedragen indien COHOS hier schriftelijk toestemming voor heeft gegeven.
15.6. Op alle rechtsbetrekkingen waarbij COHOS partij is, is uitsluiten het Nederlandse recht van toepassing.
15.7. De klant en COHOS zullen eventuele geschillen eerst in onderling overleg en in der minnen proberen te schikken alvorens een beroep te doen op de rechter.
15.8. Indien dwingendrechtelijk regels niet anders bepalen, is in eerste instantie de bevoegde rechter in het Arrondissement Noord-Holland, bevoegd kennis te nemen van geschillen tussen COHOS en de klant.